4.6.09

I per què no?

Avui he llegit a El País un article d'opinió divertit e interessant on es feia una curiosa reflexió sobre la manera en que la premsa "promociona" la lectura. L'article, sota el títol Promociones, de Enric González, es pregunta com és que tots els gadgets que s'ofereixen des de la premsa a canvi de la recol·lectar cupons són productes de vídeo i televsió (DVD, TDT, TV...) que fomenten el consum de producte multimèdia... i no de lectura!

"Este periódico, a cambio de cupones y algún dinero, da a su clientela una especie de máquina multiuso con lector de DVD, TDT y otras cosas. ABC y La Vanguardia ofrecen pequeños televisores de pantalla plana. El Mundo apuesta por un proyector de vídeo estéreo. Reparen en que todo son artilugios electrónicos y en que todos ellos sirven para muchas cosas, menos para fomentar la lectura. En realidad, fomentan muy directamente el consumo de televisión."

L'autor proposa que les televisions, a canvi i com mostra de bona voluntat, fomentin la compra d'elements que fomentin la lectura... per compensar!

"En un mundo ideal lleno de bondad y favores recíprocos, tendría su lógica que, dado el interés de la prensa en que veamos televisión, las televisiones se desvivieran por estimular la lectura de periódicos."

Una proposta, un tant irònica, és que el diari en qüestió ofereixi, per exemple, llibres digitals: i per què no?

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Anys enrere els diaris oferien llibres i no fa gaire l'Avui encara ho feia.
Però jo m'apunto a la teva proposta de llibres digitals!

Biblio's ha dit...

Crec que la proposta de l'article, a més d'irònica és divertida. En lloc d'oferir gadgets, sota el meu parer, moltes vegades poc útils (per no dir inútils) podrien fer una proposta més "arriscada" i oferir gadgets de lectura ;-)