31.5.07

Noves idees?

Publicava Gamoia en un post que ja s'ha comentat aquí anteriorment i que ha generat una mena de "debat" molt interessant i enriquidor en el que les propostes sobre activitats a realitzar s'han anat analitzant, comentant, s'han proposat de noves... i m'ha fet pensar que, com ja vaig comentar, les activitats que es proposen no tenen perquè seguir una determinada línia, ni hem de proposar sempre les mateixes (o versions de les mateixes) sinó que moltes vegades ens l'hem de jugar i provar... si funciona perfecte i si no... tornem a intentar, la modifiquem o simplement la canviem.
Crec que tenim molta por a equivocar-nos en les activitats (si no funciona, i si no ve ningú, i si no agrada... i si, i si...) i no passa absolutament res, és més, crec que equivocar-nos ens enriqueix i provoca una reflexió que és molt necessària i que s'hauria de fer sempre, surti bé o malament l'activitat.
D'altra banda, les activitats també haurien d'implicar als usuaris en la seva creació i plantejament perqué la facin seva, i a la vegada, també facin seva la biblioteca, aconseguint d'aquesta manera que la biblioteca siguin un lloc de trobada, un espai seu.
Jo ho estic intentant en el centre on treballo amb els nens, que siguin ells els que facin les activitats (hores del conte, espectacles de màgia, ara intentarem fer cartes ;-P...) algunes coses surten millor i d'altres pitjor però s'ha d'intentar!!!!!

6 comentaris:

gamoia ha dit...

"...provoca una reflexió que és molt necessària i que s'hauria de fer sempre, surti bé o malament l'activitat."

Tens tota la raó. Aquesta és l'única manera d'avançar. Tenim molt arrelada una cultura del ridícul, del "què diran" que ens fa molt mal i que ens impedeix debatre, compartir i enriquir-nos.

Si fas algun comentari sobre les activitats que poses en marxa, segur que ens ajudaràs a trencar aquesta dinàmica.

Albert ha dit...

Moltes vegades pensem que segons quina activitat no és pròpia d'una biblioteca, tot i que moltes vegades no sabem per quin motiu... Crec que el problema o el més difícil és intentar trobar el vincle que relacioni la biblioteca i aquella activitat...

Ara per ara en tinc unes quantes en procés... a mesura que vagi avançant ja aniré comentant... surtin bé o malamanet ;-P

bibliogirl ha dit...

Esperarem els teus comentaris doncs. :)

De totes maneres, crec que amb tota la quantitat de coses que s'estan fent des de fa uns quants anys a les biblioteques, cada cop és més fàcil acceptar activitats "fòra de la tònica bibliotecària" (per dir-ho d'alguna manera)

I més si és una biblioteca escolar.
Fa poc em van venir dos nens (de sisè, els mes grans de l'escola) a preguntar-me si podien sentar-se a pintar "figuretes warharmer" (no sé com s'escriu, suposo que m'has entès).

Els hi vaig haver de dir que no,per motius aliens a mi (normativa), però em va saber greu, perquè al cap i a la fi, no hi havien allà unes taules buides? Un espai per poder pintar tranquil·lament?

Albert ha dit...

Crec que les biblioteques escolars són un punts clau dins del sistema bibliotecari (jo tb treballo en una d'elles) i si es potencia i es fa un bon treball en aquestes els resultats a llarg termini es veuran (no només en l'ús de les biblioteques públiques i universitàries) sinó a nivell general. L'ALFIN és un element importantíssim a treballar... i a les escoles ho tenim molt i molt bé.

Crec tb que les biblioteques escolars han de trencar amb dinàmiques i normes "absurdes". Si a un nen que es queda a treballar a l'escola, aprofitant que hi ha biblioteca, i li diem que no pot pintar una figuereta (sigui pel motiu que sigui) estem desmontant una mica tota la filosofia de les biblioteques com a ens al servei d'una comunitat, no?

Tens raó, en el sentit que les biblioteques cada vegada s'obren més a fer diferents activitats pero crec que s'ha de treballar molt més, i a les biblios escolars molt més encara!!!! ens hem de donar a conéixer i innovar!!!! (que bonic queda dir-ho però que difícil fer-ho!!! i més quan els recursos són mínims!!! això últim és un tic bibliotecari ;-P.

Deixa'ls pintar, i si pots ajuda'ls!!! jo de vegades ho faig, els ajudo, els pregunto... és informació de primera ma!!!!!

bibliogirl ha dit...

si, si per mi els haguès deixat, però no era una desició que depengués de mi :(

Ara ja he acabat el conveni amb aquesta biblioteca, però quan hi torni l'any que bé, penso que proposaré alguns canvis, aviam com va.. Jo també penso q les biblios escolars són clau!

Albert ha dit...

Hi tant que són molt importants les biblios escolars, llàstima que no tothom ho veu tan clar!!!

Vaig fer al desembre de 2005 un parell de posts al bloc comentant tota aquesta situació... hem de reivindicar-nos!!! :-)