1.12.06

Projecte de llei de la lectura: llibres de text

Comentava Gamoia l'incidència d'aquest nou projecte de llei sobre el llibre, la lectura i les biblioteques i la influència que tindrà en un futur pròxim aquesta nova llei, sempre i quan sigui aprovada i aplicada, i en concret de la influència del preu fix del llibre i la nova regulació que es vol establir.
Jo em preguntava que com afectarà aquesta nova política en el preu del llibre de text i més en concret que com afectarà a les petites llibreries respecte a les grans superfícies pel que fa a la venta d'aquest material, en tant que és molt probable que els preus siguin més competitius a les grans superfícies que a les llibreries.
Potser m'equivoco, no ho tinc gaire clar i és per això que la proposta de Gamoia m'ha semblat molt interessant: conèixer opinions o més ben dit prediccions sobre aquest tema. I si encara aprofundíssim una mica més... és una bona idea això de fixar el preu del llibre per a les petites llibreries? Pregunto perquè he sentit opinions de tots colors...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

La protecció de petites llibreries i editors independents és el motiu de la fixació del preu del llibre. Aquesta és la teoria que defensen les associacions d'aquests professionals.
En el nostre sistema econòmic només es permet protegir aquells béns que per si sols no tindrien prou sortida per a fer-los viables com a negoci. És aquest el cas del llibre avui dia? Jo no ho tinc del tot clar. Evidentment no de tots els llibres. Però els editors diuen que els beneficis d'uns - per exemple, els més venuts i els llibres de text -, es reinverteixen i financen les pèrdues dels altres - per exemple, la literatura minoritària i
l'assaig especialitzat.
Les llibreries és un cas diferent. Reclamen protecció perquè actuen com a agents culturals de proximitat. Són comerços minoristes i estan amenaçats per
les grans i mitjanes superfícies com ho està qualsevol petit comerç. Mereixen aquesta protecció especial? És eficient una protecció especial per a un
producte deficitari? Perdó, usar la paraula "producte" em pot portar algun maldecap. Hi ha altres formes de protecció possibles que no falsegin les
coordenades del mercat? Jo no en sé prou per pronunciar-me. Deixem-ho als experts.

Federación de Gremios de Editores de España. Los Editores acogen con satisfacción la nueva Ley de la Lectura, el Libro y las Bibliotecas (3-11-2006)
http://www.federacioneditores.org/News/Noticia_031106.asp

El Llibreter. Una opinió (26-2-2006)
http://llibreter.blogspot.com/2006/02/una-opini.html

Anònim ha dit...

Veig que has recuperat el comentari i que has tret el webstats dels pop-ups. Moltes gràcies!