La campanya del Plan de Fomento de la Lectura ha creat un nou spot que darrerament s'està passant molt per televisió i que ha tingut una acollida molt dispar dins de la món de les lletres, els llibres i l'educació.
Personalment, tot i que la metàfora pot provocar paròdies diverses, i que ja han aparegut vídeos similiars però amb un contingut de caire més social (un vídeo en el que nens imiten les actituds dels pares: insults, amenaces, baralles...) crec que és una manera de fer veure la importància de la lectura. El que m'agrada d'aquest spot és del fet que el nens/es imiten els adults, que fan el que veuen i que si ens veuen llegir, probablement ells llegiran (potser per sentir-se més importants, per provar, per divertir-se una estona...) per provar-ho que no quedi...
4 comentaris:
M'agrada molt aquest anunci...!
De fet no és nou, ja el feien l'any passat. Ara l'han tornat a promocionar ;)
No sempre serveix com a recepta. De vegades, és gira en contra , just per autoafirmar-se.
Potser el model més estimulant ve d'un germà gran o d'un amic admirat.
Jo penso que també cal una predisposició per trobar plaer en la lectura.
També pot ser un intent de fer veure als pares que s'han de comprometre en els hàbits i costums dels fills, a l'escola no s'hi pot aprendre tot. I és cert que s'apren per imitació.
crec que aquest anunci no és un anunci especialment a pares. És una manera de fer veure que, com diu la wikitoria, a l'escola no s'aprén tot. L'escola no és un lloc en els deixem a P3 i quan surten a batxillerat (si arriben pq les darreres estadístiques fan por)veure que és el que ha passat.
Esperem que anuncis d'aquest tipus no siguin una cosa aillada i que aquestes campanyes (que podran funcionar més o menys) tinguin una freqüència més alta, tot i que estaria encantat que no es tornessin a fer mai més, això voldria dir que la lectura és un fet quotidià.
Publica un comentari a l'entrada