Sortia publicat fa un parell de setmanes un interessant article publicat a la La Vanguardia sobre un informe en el que es mostrava la relació directa existent entre el fet de llegir per plaer i la mitjana acadèmica amb el títol "Los niños que leen por placer obtienen mejores notas". En aquest article es dona per demostrat que tots aquells nens/es i joves que llegeixen per plaer tenen un rendiment acadèmic millor que els que no ho fan. Es fa una breu comentari indicant que més ser una relació de causa-efecte es tracta més d'una correlació.
D'altra banda, també demostra l'estudi que com més llibres hi ha a casa també és més alt el nivell de lectura d'aquest jove.
Personalment, crec que aquesta mena d'estudi si que posen en clar manifest que pot haver-hi entre la lectura i els estudis, i més concretament en els resultats acadèmics, en tant que amb un nivell lector elevat es potencien altres aspectes relacionats com pot ser la comprensió, la gràmatica o l'ortografia. És elemental.
Potser el que no vei tant clar són les conseqüències colaterals d'aquesta manca d'interès per la lectura en la vida adulta i que fan referència a la feina, el sou... potser és una mica massa exagerat en tant que no tothom troba el gust per la lectura a la mateixa edat i són moltes les persones que s'interessen en la seva etapa adulta.
Sembla ser que l'informe PISA, (i em pregunto: feia falta un informe per adonar-se d'aquesta realitat) ha deixat al descobert temes que els que estem en contacte amb els nens i joves i treballem pel foment de la lectura venim reclamant des de fa molt i molt de temps.
A veure si ens treiem alguna cosa positiva de tot aquest enrenou, que es parli més (i millor) de la lectura, de la seva importància, del seu foment i de les biblioteques i llibreries!!!!
No tenim remei, si ens ho diuen des de casa no ens ho creiem, han de venir de fora per dir-nos coses tant evidents com aquestes?
Som així!!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada