10.10.08

La fi de les petites llibreries?

Fa un temps vaig escriure un post sobre la importància de les biblioteques escolars. Llegia a Un que passava un altre comentari en aquesta línia: la importància del tracte personal, la intimitat de la llibreria...

Ara llegeixo que la intenció dels grans grups editorials és crear grans punts de venda a través de les grans superfícies comercials i l’ampliació de diferents cadenes de llibreries que estan molt vinculades a determinades editorials.

Vol dir que només trobarem un perfil de llibre determinat, amb unes característiques molt concretes... estil best-seller sense espai per altres tendències, gustos, interessos més minoritaris?

Una altre punt de reflexió és que les notícies al voltant de les vendes del sector editorial eren molt bones, no hi havia crisi, era l’únic sector que se’n salvava de la caiguda de ventes... i per què aquest interès en ampliar punts de venta i crear “supermercats culturals”?

Què pretenen crear? Vendre material a pes? Uniformitzar-nos encara més? Tancar les portes a les petites editorials que creen productes concrets dirigit a grups concrets?

Això em posa els pèls de punta! Convertirem el llibre en un producte més? Aniré a comprar carn, peix, fruita i de passada agafo un llibre... Alguns defensaran la posició de que és una bona manera d’apropar el llibre al gran públic, que democratitzarem l’accés a la cultura... potser hi ha d’altres maneres.