13.2.10

L'ipad i la revolució editorial

Alinea al centre
Durant les darreres setmanes s'ha escrit i debatut molt i molt sobre el nou enginy d'Apple: l'iPad.

Un nou invent d'Steve Jobs que ningú sap ben bé què és ni tampoc quina funció se li donarà. Recorda molt a l'aparició de l'iPod, un mp3 molt sofisticat, massa car i complicat de fer servir en fa 9 anys i que actualment triomfa, i de quina manera, i ha servit per revolucionar el mercat musical. Potser l'iPad serà l'element que revolucioni definitivament el món editorial.

Pel seu tamany i format (semblant a un iPhone gegant) i les opcions que ofereix (només es pot utlitzar una aplicació, no admet flash... no sembla ser un rival pels actuals netbooks) sembla pensat per competir amb la majoria d'e-readers.

Alguns diaris, com el New York Times, veient les possibilitats de l'iPad han decidit canviar i adaptar continguts i fer-los de pagament. Altres com Amazon, han decidit acceptar el format ePub per al seu lector. És per això que Apple ha pensat en obrir una nova secció dins del seu Apple Store dedicada a ampliar els gadgets de l'iPad i ofertar llibres electrònics.

No hem d'oblidar que el preu d'aquest aparell és força elevat (va dels 400 als 700 euros pels models sense wi-fi i dels 600 als 800 euros pels models amb wifi i 3G) i la situació econòmica actual no és la més propicia per aquest tipus d'adquisicions.

El moviment d'Apple està tenint i tindrà efectes en molts àmbits del mercat tecnològic i editorial però quin serà el seu rumb definitiu? Serà una revolució del món del llibre? Com funcionarà la seva botiga iBook?

Continuarà...