23.6.08

Més contradiccions...

Si fa uns dies en un post anterior comentava els meus dubtes sobre els resultats de les grans editorials pel que fa a l’èxit de ventes en relació a l’hàbit de lectura de la població, aquests dubtes creixen encara més quan el divendres 20 de juny es publicava a El País el següent titular: “Malos tiempos para libreros y distribuidores”.

No entenc res, si no llegim, els distribuïdors i llibreters tenen problemes per donar sortida als seus stocks... qui compra els llibres?

Entenc que les grans superfícies i cadenes de llibreries acaparen gran part de les ventes però, com pot ser que la situació d’uns sigui tan bona per uns, i em refereixo a les editorials, i els resultats tan espectaculars que presentaven fan uns dies, i tant dolenta per altres?

Continuo sense entendre res.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

M'has fet recordar la frase que va dir Martí Romaní a les Jornades:
"la compra del 40% dels llibres a Espanya es troba en mans de sis persones, majoritàriament responsables d’adquisicions de grans cadenes comercials."
D'altra banda, segur que hi ha d'haver estudis, i si no, cal fer-los, sobre com afecta internet a les llibreries. Quan és més ràpid fer venir un llibre a casa que encarregar-lo a la llibreria habitual, malament per la llibreria.

Anònim ha dit...

Internet serà, i és, un factor molt important però crec que encara no ha fet el gran salt, ja veurem com acaba.

Comentava Noah Gordon que a Alemanya surt primer l'edició digital i després l'edició en paper, significatiu, no?

Potser sí que Internet et fa arribar més depressa els materials però crec que no hi ha res com passejar, fullejar, mirar, deixar-se aconsellar, comentar... com en una llibreria! (Ara m'he posat romàntic ;-P )